FAQ Overview

Bar a Restaurace

Kde mohu program, nebo službu objednat?

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:39


Vlastní nastavení účtenky - klíčová slova

V našem Pokladním systému máte možnost podle vlastní potřeby nadefinovat vzhled účtenky řádek po řádku. V tomto článku se dozvíte, jak na to.

Nastavení vlastní účtenky naleznete v Nastavení. Musíte být přihlášen jako uživatel, který má do nastavení přístup (například admin).

V Nastavení přejděte na záložku Účtenky, kde se vše nastavuje.

V první řadě je potřeba pochopit, z čeho se skládá šablona, kterou vidíte v levé části nastavovací obrazovky.

Ta je rozdělena na dvě sekce, první polovina obsahuje sekci označeno jako [Global]. V té se nastavují statické texty a další neměnné hodnoty, které se používají ve druhé polovině šablony, v sekci označené jako [Template], ve které se již staví účtenka řádek po řádku.

V sekci Global je podstatná položka Lines, která udává, kolik celkově řádků má účtenka v druhé sekci obsahovat. Počítejte s tím, že položky prodeje jsou v šabloně chápány společně jako jedna položka - stačí na ně na všechny tedy jediné klíčové slovo, což si uvedeme níže.

Všechny hodnoty označené jako Text1, Text2,... označují klíčová slova TEXT a její číslo tak, jak je poté libovolně můžete použít níže. Do nich se ukládají zejména označení provozovny (Jméno firmy, IČ, DIČ, kontakty a další hodnoty, třeba pozvánka na akci - je to jen na Vás). Nic víc není třeba v sekci Global zadávat.

Příklad:

[Global]
Lines=10
Title = POKLADNÍ DOKLAD - DAŇOVÝ DOKLAD

Text1=Hospůdka, s.r.o.
Text2=Ulicovitá 123.
Text3=123 45 Městov 1.
Text4=IČ: 12345678
Text5=Tel: +420-411190111

Zajímavá je především druhá polovina šablony - zmíněná sekce [Template]. Zde se již staví účtenka po řádcích pomocí klíčových slov, kdy platí, že Line1=XXX znamená, že na prvním řádku bude použito klíčové slovo odpovídající hodnotě zde označené jako XXX. Klíčová slova, která můžete použít uvádíme zde:

Stamp - funkce razítka, pokud jej fyzicky tiskárna obsahuje (u starších tiskáren, nové to nemají, nebo to využívají na tisk loga apod)
Text1, Text2, ...  - zobrazení textu uvedeného u stejného parametru v sekci Global. Je možné použít až 100 textů
Title - zobrazení hodnoty titulku ze sekce Global
Counter - Počítadlo účtenek
DateTime - Aktuální datum a čas vygenerování účtenky
BreakLine - Oddělující čára základní
BREAKLINE2 - Jiná oddělující čára - dle podpory tiskárny
BREAKLINE3 - Jiná oddělující čára - dle podpory tiskárny
BREAKLINE4 - Jiná oddělující čára - dle podpory tiskárny
BREAKLINE5 - Jiná oddělující čára - dle podpory tiskárny
BREAKLINE6 - Jiná oddělující čára - dle podpory tiskárny
BREAKLINE7 - Jiná oddělující čára - dle podpory tiskárny
BREAKLINE8 - Jiná oddělující čára - dle podpory tiskárny
BREAKLINE9 - Jiná oddělující čára - dle podpory tiskárny
ASCII - Zobrazí celou znakovou sadu, kterou tiskárna podporuje - zjistíte tak možnosti tiskárny
Items - Zobrazí položky prodeje - tedy veškeré zboží, množství a ceny na lístku
TotalWithTaxes - Zobrazí celkovou částku včetně daní
Pay - Zobrazí uhrazenou částku (pokud je zadána platba klienta do systému, tj. jakou částkou platí)
ToPay - Zobrazí částku k úhradě (kladné číslo), nebo částku k vrácení (záporné číslo)
Tax1 - Zobrazí daňovou rekapitulaci dle sazby 1.
Tax2 - Zobrazí daňovou rekapitulaci dle sazby 2.
Tax3 - Zobrazí daňovou rekapitulaci dle sazby 3.
Tax4 - Zobrazí daňovou rekapitulaci dle sazby 4.
Tax5 - Zobrazí daňovou rekapitulaci dle sazby 5.
Personal - Zobrazí jméno obsluhujícího personálu - barmana
Host - Zobrazí jméno hosta / stolu
APPNAME - Zobrazí jméno aplikace - pokladního systému
LICENCE - Zobrazí stav licence
LICENCEDATE - Zobrazí datum konce licence
PRODUCER - Zobrazí informace o výrobci pokladního systému
SUPPORTLINE - Zobrazí kontakty na telefonicku podporu výrobce pokladního systému
SUPPORTEMAIL - Zobrazí kontakty na e-mailovou podporu výrobce pokladního systému
ID - Zbrazí nastavené ID (název) provozovny dle záložky Všeobecné nastavení
COPYRIGHTOFF - Nemá vliv na zobrazení v účtence, pouze vypne automatické zobrazení řádku použité pokladny
UIDRECEIPT - Unikátní číslo účtenky v rámci Elektronické evidence tržeb
FIK - Zobrazí přidělený FIK kód od Finanční správy, nebo PKP kód v režimu OFFLINE
EETIDPROVOZ - Označení ID provozovny v rámci Elektronické evidence tržeb
EETIDPLATCE - Označení DIČ plátce v rámci Elektronické evidence tržeb
EETDICPOVERUJICIHO - Označení pověřujícího plátce DIČ v rámci Elektronické evidence tržeb při použití dvou provozovatelů
EETREZIM - Zobrazí režim pokladny (Běžný, nebo zjednodušení) v rámci Elektronické evidence tržeb
BKP - Zobrazí kód BKP účtenky v rámci Elektronické evidence tržeb 

Příklad:

[Template]
Line1=Stamp
Line2=Text1
Line3=Text2
Line4=Text3
Line5=Text4
Line6=Title
Line7=Counter
Line8=DateTime
Line9=BreakLine
Line10=Items
Line11=BreakLine
Line12=Text15
Line13=TotalWithTaxes
Line14=Pay
Line15=ToPay
Line16=BreakLine
Line17=Tax1
Line18=Tax2
Line19=Tax3
Line20=BreakLine
Line21=Personal
Line22=HOST
Line23=BreakLine
Line24=Text14
Line25=Text13
Line26=BreakLine
Line27=Text10
Line28=Text11
Line29=Text12
Line30=BreakLine
Line31=APPNAME
Line32=LICENCE
Line33=LICENCEDATE
Line34=BreakLine
Line35=PRODUCER
Line36=SUPPORTLINE
Line37=SUPPORTEMAIL
Line38=BreakLine
Line39=ID

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 15:54


Nastavení údajů od Finanční správy, správa certifikátů

Vážení zákazníci,

vzhledem k tomu, že v ČR funguje Elektronická evidence tržeb (EET) a že jsme si všimli, že někteří naši uživatelé našich systémů ještě nemají nastaveny správně údaje do EET, doporučujeme toto učinit co nejdříve, abyste mohli funkce EET řádně využívat a vše fungovalo, jak má. Jen tak si zajistítě hladký provoz bez potíží s úřady.

Zde Vám poskytujeme pár informací a rad, jak na to.

V případě, že využíváte naše EET servery jako prostředníka, doporučujeme do aplikace zadat Vaše přihlašovací údaje na náš licenční server. Jsou to stejné jména a hesla, které používáte pro přístup k licencím, pro zadávání unikátních čísel a podání žádosti o vygenerování aktivačních údajů - obdrželi jste tyto přístupy v rekapitulaci objednávky. Je také potřeba nám poslat certifikát (soubor s číslem a koncovkou .p12 - například 12346789.p12) i s heslem na podporu a uvést,  na koho je vedena licence. Stejné údaje je potřeba mít nastaveny v pokladně a my vše ostatní na našem serveru nastavíme. Toto platí pouze individuálně a jen pro provozy na Windows XP a nižších, kde nejde jinak pokladnu s EET používat, kvůli tomu, že tyto systémy nepodporují požadované minimální bezpečnostní protokoly. Preferujeme však přímé odesílání (tedy od Windows Vista výše). Na přání však zákazníkovi vyhovíme i na XP.

Pro správnou funkci OFFLINE účtenek je samozřejmě potřeba mít certifikáty i hesla správně nastavené i v kase!

Můžete použít přímou komunikaci s Finanční správou, nebo můžete použít naše servery jako prostředníka - pokud máte Windows XP a nižší, pak není možné použít přímou komunikaci a je nutné použít naše servery! Windows XP a nižší totiž nepodporují nejnovější bezpečnostní komunikační standardy, které Finanční správa vyžaduje. OFFLINE jako takový toto neovlivní a při použití našich serverů, jako prostředníka je možné naši pokladnu používat i na XP (mimochodem - jen naše pokladna, jako jediná toto umožňuje).

Pokud nemůžete své přihlašovací údaje nalézt, můžete si o jejich poslání pořádat zde: https://licence.mysoft.cz/heslo.php

Vše Vám nastaví náš technik, kontaktujte nás na zákaznickém servisu. 

Hesla po uložení neověřujeme, toto se děje až při samotné komunikaci s EET. Pokud jej tedy zadáte chybně, nebude Vám komunikace pokladního zařízení správně fungovat. Systém Vás na to upozorní. Stejně tak systém hlídá platnost certifikátů (jak certifikační autority, tak platnost Vašeho osobního certifikátu). V případě, že bude zbývat poslední měsíc platnosti kteréhokoliv z certifikátů, systém Vás na to bude upozorňovat při každé inicializaci certifikátu. Osobní certifikát si můžete sami znovu vygenerovat na portálu etrzby.cz a každý nově vydaný certifikát má platnost tři roky. Certifikáty pokladny (autority) se aktualizují automaticky s každou aktualizací pokladny.

Pokud je Vám během komunikace s EET vrácena chyba, je vhodné provést aktualizaci systému (stažením a rozbalením do složky baru tohoto souboru: https://update.mysoft.cz/bar/complete.zip) a případně nás kontaktujte, nejlépe na e-mailu, kde je možné poslat náhled obrazovky pořízeného pomocí tlačítka PrintScreen (Prtscr) na klávesnici. Je možné použít i funkce aktualizace (update) přímo v aplikaci, v souboru complete.zip jsou ale obsaženy všechny aktuální soubory (tedy i manuály a další materiál, který je pro zákazníka zajímavý a který není v aktualizaci aplikace, která se zaměřuje jen na nejdůležitější soubory přímo se týkající aplikace).

Pokud byste si nevěděli rady, kontaktujte naši zákaznickou podporu na e-mailu helpdesk@mysoft.cz, rádi Vám pomůžeme.

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 15:55


Nastavení sdílení kasy v síti - ovládání z jiných PC

Pokladnu můžete spravovat i z více počítačů a to dokonce i kdekoliv na světě. Stačí jen nastavit vše podle návodu na této stránce.

Jsou zde dvě možnosti - používat jeden sklad, nebo více skladů. Kolik skladů, tolik primárních kas.

Primární kasou je hlavní pokladna, na které se prodává. Zde nastavte sdílení celé složky s instalací Baru v síti a to s právem pro zápis.

Pokud chcete v kanceláři třeba jen naskladňovat, najdete si počítač kasy v Okolních počítačích a spustíte si ji z tohoto umístění - případně si lze vytvořit na toto umístění i zástupce na ploše.

Od toho okamžiku pracujete ONLINE s daty pokladny na druhém PC.

Pokud budete mít instalační složku Baru třeba ve složce Dropboxu, Google Disku, OneDrive, či jiného cloud úložiště, pak s daty můžete přímo pracovat kdekoliv, kde je internet.

Stejný princip funguje i na naše ostatní systémy, třeba na Hotel a Penzion, Radio Profesional, BarCode Generator, nebo na Firma a Sklad apod.

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:02


Nastavení koeficientů DPH pro odpočet daně

Aktualizace: Od 1.10.2019 se DPH v ČR počítá jinak! Zde je popis.

Údaje na této stránce platí dále mimo mimo ČR a všude tam, kde platí odpočtový koeficient. V ČR již od 1.10.2019 odpočet koeficientem NEPOUŽÍVEJTE!!

Pro správný odpočet DPH - tedy pokud máte ve skladu nastaveny koncové ceny, včetně DPH (tak, jako v nápojových lístcích), je potřeba v systému nastavit odpočet pomocí koeficientů.

Přejdete do Nastavení > Účetnictví a tam nastavíte tyto hodnoty u jednotlivých DPH sazeb (platí od 1.1.2013):

  • U 21% DPH je to 0,1736
  • U 15% DPH je to 0,1304
  • U 10% DPH je to 0,0909

U jednotlivých daní zaškrtněte fajfku u koeficientu - označeno jako "K".

Pokud toto nastavení provedete špatně, bude se špatně počítat DPH a v případě Elektronické evidence tržeb můžete chybně odesílat informace o účtech! Velmi pečlivě proto tyto hodnoty nastavte.

 

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:03


Aktualizace systému Bar a Restaurace

Aktualizaci je možné provést dvěma způsoby - volbou v aplikaci - kliknutím na tlačítko UpDate, nebo ručně tímto způsobem:

  1. Stáhnete soubor z adresy: https://update.mysoft.cz/?dir=bar/&file=complete.zip
  2. Rozbalíte jej do složky, kde máte nainstalován Bar - soubory nechejte přepsat

Tímto zajistíte, že bude systém obsahovat i všechny potřebné knihovny. O skladová data se bát nemusíte, nic z tohoto se nepřepisuje, balíček obsahuje jen EXE a DLL soubory systému. Data neobsahuje a nijak do nich nezasahuje.

Vždy ale doporučujeme předem vše zálohovat a zálohy provádět i pravidelně. Nejlepší forma zálohy je kopie celé složky systému na bezpečné místo (flash disk, v síti, do cloudu...).

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:04


BarCode Generator

Kde mohu program, nebo službu objednat?

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:39


Hromadné generování kódů a tisk na A4 přes PDF

Stručný popis, jak postupovat pro hromadný tisk na A4 přes PDF:

1) Po spuštění aplikace si nejprve navrhněte vzhled, formát a obsah prvního kódu.

2) Pomocí funkce hromadného generování kódů (otevřete stiskem klávesy F2, nebo volbou Soubor > Hromadné generování kódů) si vygenerujte všechny potřebné kódy z dané řady. Berte v úvahu normy, abyste dosáhli správného výsledku, chce to si hrát i s velikostí kódů, podle počtu etiket na A4 - aby se vešli. Kódy se uloží do Vámi zvoleného místa, toto místo si zapamatujte.

3) V horní nabídce zvolte Hromadný tisk, dále nastavte všechny parametry odsazení, počtu kódů na řádek, počtu řádků dle archu, na který tisknete (například 4x8 apod). Nastavte i okraje a rozteče mezi kódy, případně velikost stránky PDF (v pixelech).

4) Přepněte se do záložky "Soubory" nahoře" a dle voleb nalistujte ze složky, kam jste uložili kódy vše, co chcete tisknout. Je možné používat i hromadné vložení všech souborů ze složky (CTRL+A ENTER) a další standardní funkce Windows.

5) Přepněte se zpět na ouško "Nastavení stránky" nahoře.

6) Kliknutím na tlačítko "Načíst kódy ze souborů" bude vygenerována stránka archu A4. Bude vygenerován potřebný počet stránek s obsazením kódy dle nastavení. Každá stránka má svou záložku, kde si ji můžete nezávisle prohlédnout.

7) Volbou tlačítka "Uložit PDF" uložíte cílový PDF soubor, nebo jej odešlete pomocí tlačítka "Odeslat" pomocí e-mailu kolegům k tisku. Tlačítko "Tisk" umožňuje přímý tisk. Pod prvním tlačítkem si můžete vybrat, zda mají být všechny strany exportovány do jediného PDF souboru (k zadání cesty a jména budete následně vyzváni), nebo zda se má do vybrané složky exportovat každá strana samostatně (číslo každé strany je názvem souboru).

Doufám, že Vám tento stručný návod pomohl.

Zde je odkaz na videonávod, jak na to: https://www.mysoft.cz/software/barcode-generator/videonavod-na-generovani-pdf-pro-hromadny-tisk-kodu-na-a4 

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:10


Radio Profesional 8

Kde mohu program, nebo službu objednat?

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:39


Jak správně nastavit síťové disky?

Pokud potřebujete přistupovat k dalším aplikacím systému Radio Profesional i z jiných počítačů v síti, pak vše nastavte podle těchto doporučeních. Existuje řada dalších alternativ, ale tato metoda je námi přímo doporučována a jde o roky prověřené a funkční řešení.

Prakticky jde o to, aby stejný pohled měli všechna PC s tím, že jen ONAIR by mělo mít nejrychlejší přístup k disku. Nedoporučujeme mít vše na síti, třeba v NAS a následní mít nasdílené disky i v ONAIR. Při selhání sítě, nebo restartu NAS by vypadlo vše. Všechna data by měl mít ONAIR počítač přímo u sebe - tím zajístíte nejrychlejší provoz a naprostou spolehlivost systému. I gigabitové sítě jsou stále o dost pomalejší, než dnes používané disky - existují samozřejmě výjimky (SSD, optika atd), ale nic nevymýtí fakt, že pokud jsou data jinde, mohou se stát nedostupnými - byť i jen dočasně.

Tuto situaci využijí především zvukaři, kteří nasazují nové spoty a formátové zvuky, stejně jako třeba hudební dramaturg, který do systému přidává nové skladby a nastavuje míchací body.

Nastavení ONAIR PC:

V PC by měl existovat fyzický disk, nebo oddíl zvlášť pro operační systém (obvykle disk C:), zvlášť pro Radio Profesional (obvykle disk R:) a zvlášť pro zvukové soubory (obvykle disk S:). Je jedno, jestli jde o samostatné pevné disky, nebo zda máte jediný disk takto rozdělený. Doporučené velikosti disků jsou:

Disk C: (operační systém) dle zvoleného systému - u XP alespoň 10GB, stačí do 25GB u čistého systému

Disk R: (Radio Profesional) 6GB až 10GB (obvykle systém zabere stovky MB, ale čím více systému dáte, tím více logů a dalších dat pak systém může používat)

Disk S: (hudební archiv) dle velikosti vašeho archivu. Doporučujeme mít kapacitu alespoň trojnásobku stávající velikosti dat, abyste v budoucnu měli dostatečnou rezervu. Běžně v rádiích nasazený archiv nepřekračuje 25GB (disk do 100GB), ale jsou i rádia, která mají desítky až stovky GB hudby. Pro běžné vysílání se nedoporučuje mít zbytečně přeplácané archivy. Mělo by tam být jen to, co se skutečně má vysílat z pohledu automatu. Obvykle mají rádia ještě jednu složku s dalším archivem, který samostatně systémem nerotuje v automatickém režimu, ale kde jsou vyřazené songy, nebo písničky a další zvuky, které se hodí třeba moderátorům do pořadů pro ruční vkládání (například Písničky na přání). Archiv by každopádně nikdy neměl obsahovat zakázané věci (porušující zákony, nebo i jen etiku, či hudební formát rádia) a všechny soubory by měl do složek dávat hudební dramaturg (osoba zodpovědná za hudební archiv) a všechny soubory by měli být prověřeny a správně nastaveny. Rozhodně nedporučujeme, aby si moderátoři libovolně stahovali z internetu soubory a zařazovali si je dle libosti do vysílání! Nejenže se tím poruší zákon, ale nastanou další potíže (ohrozí se stabilita systému, výsledný report pro ochranný svaz autorských práv nebude mít korektní obsah, naruší se předávání dat na RDS, na web, stream servery, YP servery atd).

Disky R: a S: nasdílejte s právem zápisu pro stejnou skupinu - viz Nastavení sítě níže. Systémový disk C: není třeba sdílet.

Nastavení sítě:

Předpokládá se, že vaše síť je bezpečná, všechna PC jsou ve stejné pracovní skupině a že máte jinak vyřešenu bezpečnostní politiku přístupu k síti - jako celku, ale i k ONAIR počítači. Doporučujeme síť zabezpečit tak, aby se na ONAIR dostali jen ty počítače, které se tam dostat mají (produkce, zvukař, obchodní oddělení - stačí jedno PC pro nasazování kampaní - tolik toho zase není). V tomto příkladu se nebudeme zabývat zabezpečením sítě, to je nad rámec tohoto návodu. Cílem je mít pro potřebné počítače dostupný ONAIR počítač s právem zápisu. Cesty k souborům na těchto PC musí být stejné, jako v ONAIR. Například spuštění aplikace Manager by mělo mít stejnou cestu na všech PC, včetně ONAIR (tedy R:\Manager.exe).

Nastavení ostatních PC:

Připojte síťové disky R: a S: z počítače ONAIR na své počítače. To je vše - nic jiného není třeba nastavovat, nebo instalovat. Pokud používáte některou z licencovaných funkcí systému, pak je potřeba jen na svých PC tyto licence zaktivovat. Ke všem modulům se lehce dostanete z Managera, ale doporučuji dát si na plochu jen ty ikonky, které přísluší Vaší práci - tedy pro obchodní oddělení postačí Advertise Manager a například pro zvukaře a hudebního dramaturga moduly: Schedule Manager, Archives, DirUpdate a Song Editor. Pokud budete používat systém slušně a řádně, jak se má a nebudete experimentovat, pak postačí Manager za všechny.

Aktivace jednotlivých funkcí se provádí tak, že na daném PC spustíte daný modul a aktivaci provedete přímo v něm. Je také možné použít Aktivátor od verze RP7 výše.

Závěr:

Pokud se rozhodnete, že poskytnete přístup do ONAIR více lidem (počítačům) v síti, rozhodně se ubezpečte, že všechny osoby jsou řádně proškolené, jak mají svůj modul používat. Hrozí zhroucení, pokud by někdo experimentoval a hrál si s moduly, se kterými neumí. Cokoliv totiž změníte na jednom PC se ihned projeví na všech a může ohrozit vysílání, pokud obsluha nastaví něco chybně.

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 15:45


Song Editor nejde spustit? Hlásí chybu neregistrované třídy?

Toto je způsobeno tím, že nedošlo k instalaci Radio Profesional, ale jen ke zkopírování, nebo bylo instalátoru zakázáno naimportovat ActiveX komponenty, které používá.

V instalační složce systému naleznete složku OCX, kde jsou dané komponenty. Je zde i soubor install.bat, kterým se můžete pokusit ručně tyto třídy naimportovat do operačního systému.

Pokud se toto nedaří, pak máte systém zapezpečen proti instalaci ActiveX prvků. Dočasně toto povolte a následně zopakujte import. Nezapomeňte zase zpátky vrátit nastavení před importem.

Námi použité komponenty (NCT Products) jsou bezpečné, nijak neovlivní chod operačního systému a nezasahují do žádné další aplikace. Jsou potřeba k využívání funkcí editoru, zobrazení "kostry" songu, k funkcích práce se zvukem (ořez atd) na přímé editační úrovni v SongEditoru a nikde jinde.

V novějších operačních systémech se nemusí podařit tyto komponenty do systému integrovat. Zde je možné použít SongEditor ze systému RPX, který je s RP8 kompatibilní.

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:06


Video - přidání reklamní kampaně

Ukázka zobrazuje přesný postup, jak nasadit do RP8 reklamní kampaň na každou půlhodinu po dobu tří dnů.

Předpokládá se existence půlhodinových bloků.

Video je zde: Youtube

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:26


Nastavení automatické rotace pořadu plánovačem dle názvu souboru

Ukázka obsahuje nasazení hitparády na každou středu v 18 hodin.

RP8 sám bude hledat správný název souboru postavený na formátu data a času.

Stačí jediné nasazení a systém sám bude navždy automaticky hledat správný pořad.

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:26


Kde najdu celý Archiv?

Video demostruje, kde v systému Radio Profesional 8 naleznete kompletní hudební archiv a kde jsou základní funkce pro jeho správu. Editace, přesun mezi kartami, mazání, tečkování a další funkce. Archiv se v ukázce otvírá z Managera, ale jde spustit samozřejmě i samostatně aplikací Archives.exe

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:27


Jak přidám / zaktualizuji hudební složky?

Aktualizace hudebních a formátových karet se provádí v následujících krocích:

  1. Spustíte Manager.exe
  2. V něm zvolíte Cards Updater
  3. V něm nalinkujete pomocí žluté ikonky složky cestu ke každé kartě (celkem 20 karet, jedna na řídek)
  4. Můžete nastavit ostatní parametry karty, jako je barva, zahrnutí do reportu, nebo její název (kliknutím na stávající název).
  5. Dole kliknete na zelené tlačítko "Re-create cards!" a systém sám projede všechny složky. Během skenu kontroluje validitu souborů, pokud nalezne vadný, bude Vás informovat. Naleznete jejich seznam za šedým tlačítkem "Bad files".
  6. Ukončením pomocí červeného tlačítka "Exit" je automaticky spuštěn Indexer, který vytvoří databázi veškerých informací ze všech souborů - na ten není nutno čekat, pomocí HIDE jej můžete skrýt, nebo počkat, sám zmizí, až bude hotov.
  7. Následne v RP (v ONAIR) kliknutím na Nastavení > Znovu načíst karty (resp. i Znovu načíst názvy - pokud jste je měnili) RP natáhne za běhu nový obsah. ONAIR není nutné ukončovat, vše proběhne za běhu, jen doporučuji zvolit správnou dobu do mixu (alespoň 2 minuty před míchnutím) u velkých archivů, aby nebyl narušen mix. Pokud budete natahovat archiv v nevhodný čas, systém Vás na to upozorní a dá Vám na výběr.

 

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2023-04-04 17:08


Hotel & Penzion

Kde mohu program, nebo službu objednat?

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:39


E-Mailer a Direct Mail

Instalace vlastního SMTP serveru

Nejlepší a nejvýkonnější možnost, jak odesílat hromadnou poštu je pomocí vlastního SMTP serveru.

Je jen na Vás, zda vyhradíte samostatné PC, nejlépe s linuxovou distribucí, nebo zda použijete počítač, který slouží i k dalším činnostem. Důležité ale je, aby toto PC bylo dostupné vždy, když chcete odesílat přes něj poštu. Pokud přes něj poštu i přijímáte, musí být dostupný neustále. Zvolte proto takový stroj, který zvládne dané úkoly a provoz a který Vám za pár měsíců neodejde. Reinstalace bývá složitější. Budeme mu říkat SMTP server.

Pokud používáte lokální počítačovou síť, která používá vnitřní neveřejné IP adresy, pak je nutné na tento SMTP server nasměrovat port 25 (pro nezabezpečenou komunikaci), nebo port, který jste zvolili pro zabezpečenou komunikaci (obvykle port 465). Více o portech naleznete zde.

Samotná instalace SMTP serveru záleží především na tom, jaký operační systém používáte. Pokud jde o LINUXový server, pak Vás odkážeme na TENTO web, ale předem upozorňujeme, že by instalaci měl provádět zkušený uživatel, který má alespoň základní znalosti ovládání příkazové řádky v linuxu. Pomocí odkazovaného návodu nainstalujete nejen SMTP server, ale kompletní server pro Vaši firmu, který se postará nejen o poštu, ale i o webové stránky a další funkce, které kolem webu, pošty a sítí mohou firmy potřebovat. Vyžaduje ale buďto fyzický server, nebo alespoň server virtuální (VPS). V "domácích" podmínkách lze parádně odzkoušet třeba pomocí aplikace VirtualBox. Můžete také použít některou z nabídek již připravených VPS serverů, které si lze objednat zde.

Pokud máte Windows, pak se nabízí možnost použít interní funkce IIS (Internet Information Services), které jsou zabudovány, ale většinou neaktivovány přímo ve Windows. Návody naleznete kliknutím ZDE.

Další možností je instalace Windows aplikace, která v sobě SMTP server obsahuje. Je jich spousta a existují jak placené, tak bezplatné varianty. Bezplatné varianty jsou obvykle omezeny například počtem zpráv za určitou dobu, nebo obsahují ve zprávách reklamní řádek. Některé naleznete třeba kliknutím zde.

Jeden příklad za všechny lze stáhnout i z našeho serveru kliknutím zde.

Systém DirectMail má přímo integrovánu funkci vlastního SMTP serveru, kterou můžete rovnou použít. Poté se sám přímo dotazuje pomocí DNS cílových serverů a doručuje poštu přímo. Po odeslání větší dávky zpráv je proto vhodné počkat s jeho ukončením, než postupně odešle všechny zprávy (doba závisí na odchozí rychlosti Vaší linky, na dostupnosti cílových serverů a na jejich limitech pro příjem zpráv).

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 15:39


Kde mohu program, nebo službu objednat?

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:39


RPX

Kde mohu program, nebo službu objednat?

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:39


Obecné dotazy

Kde mohu program, nebo službu objednat?

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:39


Po každém startu aplikace se mi mění unikátní číslo, co s tím?

U novějších operačních systému (Windows 7/8/10) se trochu změnila i politika přístupů k prostředkům počítače. Windows mají silnější ochranu a aplikace běží v chráněném módu, kdy po jejich ukončení může nastat situace, že jsou některá citlivá data zapomenuta. Licence je velmi citlivá datová položka.

Řešení je ale velmi jednoduché - je potřeba aplikace spouštět jako Správce. Pro trvalé nastavení stačí následovat tento postup:

  • Klikněte na spouštěcí ikonce pravým tlačítkem
  • Zvolte Vlastnosti.
  • Dále klikněte na záložku Kompatibilita, nebo Režim Komplatibility (dle verze Windows).
  • Dole zaškrtněte políčko Spouštět jako Správce.
  • Klikněte na OK a to je vše ;)

V nových instalacích a ve verzích od poloviny června 2016 i v aktualizacích máme provedeny úpravy našich programů tak, aby se tento postup nemusel aplikovat a systém si vše zařídí sám. Měla by tedy také pomoci reinstalace pomocí nově stažené instalace. Pokud ale i tak narazíte na měnící se UID, použijte tento postup.

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2023-03-29 17:27


Licenční podmínky

Licenční podmínky k používání software

Distribuce: MySOFT.cz
Zákaznickou podporu zajišťuje: MySOFT.cz, helpdesk@mysoft.cz, tel. +420 - 41 41 41 434, +420 - 608 12 10 10
Aktivace licencí: helpdesk@mysoft.cz, tel.: +420 - 41 41 41 434, +420 - 608 12 10 10, https://licence.mysoft.cz

Systém se řídí plně autorsko - právními podmínkami a mezinárodními úmluvami.

Vlastníkem autorských práv je Radek Hemelík, K.J.Erbena 110/28, 434 01 Most.

Vlastníkem distribučních práv je výhradně Xcenter.eu, o.s., pod obchodní značkou MySOFT.cz se sídlem v Mostě, K.J.Erbena 110/28, 434 01, Česká republika a autor.

Používání systému je podmíněno platnou registrací a složením licenčního poplatku pro používání software, nebo jiné legální splnění práva pro užívání software.

U časových licencí je nutno po uplynutí licencované doby buďto prodloužit licencovanou dobu o další období - registrací a složením licenčního poplatku dle ceníku, nebo systém přestat používat.

Vyhrazujeme si právo na možnost existence chyb v systému! Neneseme žádnou zodpovědnost za případné škody způsobené používáním, nepoužíváním, nefunkčností, nebo chybou v software. Veškerá rizika jsou v plné zodpovědnosti uživatele. Uživatel je povinen oznámit výrobci jakékoliv nedostatky, chyby a závažnější poruchy systému, stejně jako zjištění o neoprávněných instalacích systému nepodléhajícím licenčnímu ujednání. V případě vzniku škody způsobené tímto software, nezakládá se uživateli právo na náhradu této škody. Používáním software uživatel souhlasí s těmito licenčními podmínkami, jako takové je svobodně přijímá a bere v úvahu možné závěry, ke kterým může v budoucnu dojít a to včetně všech důsledků. Přijmutím těchto licenčních podmínek uživatel souhlasí s tím, že jednou zakoupená licence je již nevratná. Nebude-li software odpovídat požadavkům, nebo předpokladům uživatele, má právo navrhnout úpravu v software. Nemá nárok na navrácení licenčního poplatku (či jiné jeho náhrady) a to ani z části, má však právo na přednostní získání budoucí opravené verze, pokud oprava zásadně nezasahuje do licenční, nebo cenové politiky produktu, což je ale možno řešit individuálně.

Porušení těchto pravidel bude chápáno jako porušení autorského práva a je trestné dle § 152) odst. 1) a 2), zák. čís. 140/1964 Sb. trestního zákona

Aktualizace (ruční): https://update.mysoft.cz 
Stažení instalací: https://download.mysoft.cz 

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 15:51


Nastavení formátu data a času Windows Vista a vyšší

Protože ve Windows Vista a vyšších bývá chyba ve zpracování správného nastavení formátu data a času pro Českou republiku, uvádíme zde návod, jak správně nastavit formát.

Je potřeba vyresetovat nastavení.

Pokud narazíte na problém, že na Vistách se Vám bude špatně formátovat datum (03/27/2012 místo 27.3.2012) vězte, že je to problém instalace Vista a dalších verzí, kdy je oddělovač data nastaven na dvouznakovou hodnotu. Problémem jsou zasaženy asi Delphi 7 a vyšší.

Chyba je to protože když si zobrazíte nastavení Oblast a jazyk a vyberete místo Čeština něco jiného a dáte použít, a vyberete zpět Čeština tak problém zmizí.

V první řadě naleznete v ovládacích panelech Místní nastavení regionu. Zde všude zvolte Češtinu a Českou republiku a dále u datumu (kalendáře) zvolte rozšířené možnosti, kde klikněte na tlačítko resetování tak, jak je zde na obrázku:

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 15:52


Řešení problému formátu data Windows 7

Nastavení českého prostředí (formát data a čísel) pro Windows 7

Česká Windows 7 (jedná se pouze o Home a Professional, Ultimate jsou v pořádku) oznamují programům, že jsou anglická, ač z pohledu uživatele je vše nastaveno správně. Projevem je, že formát data není český – měsíc den rok, názvy měsíců se zobrazují anglicky atd. Je to evidentně chyba Windows 7 a projevuje se u programů psaných v Delphi. Problém se dá vyřešit následovně:

  • Ukončete programy CSH (pokud některý běží).
  • Otevřete Ovládací panely.
  • Otevřete sekci Hodiny, jazyk a oblast, pak Oblast a jazyk. Otevře se okno Oblast a jazyk.
  • Klikněte na tlačítko Další nastavení… Otevře se okno Vlastní formát.
  • Klikněte na tlačítko Vynulovat.
  • Na otázku „Chcete odebrat všechna vlastní nastavení formátu?“ odpovězte Ano.
  • Uložte nastavení (2x OK).

Náhled je z Windows 10, kde pokud nastavíte takto, bude vše v pořádku.

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 15:54


Šrotovné na O2 eKasa

Naletěli jste O2 a pořídili si jejich předraženou a nepoužitelnou O2 eKasu? Nebo jste pořídili jinou pokladnu, která Vám nevyhovuje? Vyhrožují Vám úředníci pokutami za to, že používáte O2 kasu, která nesplňuje legislativní požadavky?

Pak jste zde správně. Protože se nám ozývá obrovské množství zákazníků, kteří si pořídili zřejmě pod tlakem obchodníků nevyhovující kasu, nebo kasu s neúměrně vysokými poplatky (ať už měsíční poplatky za provoz, nebo - jako o O2 i za to, že zvednou telefon na nefungující podpoře).

Vyberte si z následujících situací - nabídneme Vám řešení, jak z toho.

Pořídli jste O2 eKasu:

  • Zařízení od Vás odebereme na protiúčet (pouze zdroj a samotnou pokladnu - levný tablet ve stojánku)
  • Tiskárnu si ponechte, to je jediné použitelné a dobré zařízení, které Vám O2 dalo. Bude se Vám hodit k naší pokladně
  • Licenci na naší pokladnu Bar a Restaurace FULL Vám poskytneme zcela ZDARMA za odpis staré pokladny  a to na jeden rok (hodnota 2590Kč), případně získáte prodloužení o rok v případě, že již od nás pokladnu máte
  • Pokud nemáte PC (stačí jakýkoliv počítač s Windows, který doma najdete), můžete si jej u nás objednat (sestavy již od 2000Kč).
  • V případě, že se chcete zbavit O2 kasy jako celku (tedy včetně tiskárny), pak nabízíme dvouletou licenci našeho systému (tedy v hodnotě 5 180Kč, což je více, než jste dali za O2 kasu).

Pořídili jste jinou pokladnu běžící na systému Android:

  • Zařízení od Vás odebereme na protiúčet (pouze zdroj a samotnou pokladnu - levný tablet i bez stojánku)
  • Tiskárnu si ponechte, to je jediné použitelné a dobré zařízení. Bude se Vám hodit k naší pokladně
  • Licenci na naší pokladnu Bar a Restaurace FULL Vám poskytneme  se slevou 50-100% za odpis staré pokladny  a to na jeden rok (hodnota 2590Kč). Odpisovou hodnotu posoudíme dle konkrétního typu tabletu. V případě, že od nás již pokladnu máte, pak Vám v dané hodnotě licenci prodloužíme
  • Pokud nemáte PC (stačí jakýkoliv počítač s Windows, který doma najdete), můžete si jej u nás objednat (sestavy již od 2000Kč).
  • V případě, že se chcete zbavit celého zařízení (například z důvodu ukončení provozu), tedy včetně tiskárny, nabízíme protihodnotou počet období (klidně i v poměru měsíců a let), které odpovídá původní pořizovací hodnotě zařízení, nebo se domluvíme na bazarovém odkupu (polovina pořizovací hodnoty).

Pořídili jste jinou pokladnu běžící na systému Windows:

  • Celé zařízení můžete použít pro naši pokladnu, není tedy nutné měnit hardware.
  • Náš software Bar a Restaurace FULL Vám poskytneme za naši běžnou cenu (2 590Kč/ročně, bez jakýchkoliv měsíčních poplatků)
  • Pokladnu Vám bezplatně na dálku, nebo u nás ve firmě přeměníme na naši. Pokud byste zařízení posílali k nám, platíte jen poštovné směrem k nám. O zbytek se postaráme my.
  • Pokud Vám vyhovuje levnější řešení a máte od dodavatele pokladu dotykovou, je možné se individuálně domluvit na protiúčtu a podle posouzené hodnoty byste získali naše řešení bezplatně, nebo i dokonce s kompenzací rozdílů hodnot v dané výši v poměru hodnoty odpisu a cen licence, nebo prodloužení.
  • Chybí-li Vám tiskárna, pokladní zásuvka, čtečka čárového kódu, číselná klávesnice (vhodná na zadávání částek zejména u dotykových monitorů), nebo jiné zařízení v rámci pokladny, nebo kanceláře či skladu, kontaktujte nás, zprostředkováváme za nákupní ceny od našich dodavatelů vcelku levně řadu zařízení. Na tomto si nepřidáváme žádnou marži v příadě, že od nás máte licenci na pokladnu.

Výhody naší pokladny proti všem ostatním:

  1. Naše pokladna má jedinou roční platbu za prodloužení licence a dále již nevybíráme žádné měsíční poplatky!
  2. Veškeré aktualizace jsou u nás vždycky zdarma (dokonce i pro demoverze). Je lepší mít nové verze, než staré, tak proč to zpoplatňovat? Tuto politiku firem neuznáváme a proto u nás nikdy za aktualizace neplatíte.
  3. Zákaznická podpora je u nás zdarma. Telefonicky jsme Vám k dispozici v našem call center v pracovních dnech mezi 10-18 hodinou, operativně je technik k dispozici na e-mailu téměř nonstop. Na e-mailu slouží podpora nonstop a dotazy zpracovává více operátorů najednou z více míst, takže se Vám odpovědi dostává celkem rychle. Doporučujeme použití e-mailové podpory nejen z důvodu nonstop dostupnosti, ale zejména proto, že odpovědi na dotazy máte k dispozici kdykoliv v písemné formě. U hovorů již můžete některé instrukce zapomenout
  4. Pokud si s něčím nevíte rady, například s nastavením, nebo aktivací - je možné si domluvit bezplatně dálkové připojení našeho technika, který Vám vše na dálku nastaví a případně i po telefonu ochotně vysvětlí.
  5. Chcete si naší pokladnu nejprve pořádně vyzkoušet, nebo nastavit přímo v plné verzi? Jen u nás Vám rádi poskytneme bezplatně aktivační klíč na plnou verzi na dobu 7 dní. Pokud by Vám to nestačilo, je možné bezplatně prodlužovat po týdnech až na dobu jednoho měsíce. Uvidíte tak pokladnu přímo naplno tak, jako byste ji již koupili.
  6. Pokud jste v dosahu našich obchodníků, rádi Vám pokladnu předvedeme osobně na našem notebooku, kdy Vám můžeme na následné zkoušení rovnou aktivovat zkušební období i na Vašem PC.

Máte zájem? Kontaktujte nás telefonicky na: 41 41 41 434, e-mailem na helpdesk@mysoft.cz, nebo rovnou můžete objednávat zde.

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:09


Daň z přidané hodnoty se od 1.10.2019 počítá matematickým dělením

Podle § 37 písm. b) zákona o DPH ve znění účinném od 1.4.2019 se daň vypočte jako rozdíl mezi částkou odpovídající výši úplaty a částkou, která se vypočítá jako podíl výše úplaty a koeficientu 1,21 v případě základní sazby daně, koeficientu 1,15 u první snížené sazby nebo 1,1 u druhé snížené sazby daně.

Jak nastavit nový výpočet DPH platný od 1.10.2019?

Stačí aktualizovat systém Bar a Restaurace na verzi 2.65 a vyšší a systém se postará automaticky o kontrolu a správné nastavení. Pro jistotu si můžete v Nastavení > Účetnictví zkontrolovat, zda je zaškrtnuta metoda "Matematický odpočet DPH", která Vám automaticky vyřadí funkci odpočtu koeficientem, který od 1.10.2019 neplatí a nesmí být použit. U starších verzí pokladny stačí tyto koeficienty deaktivovat zrušením zaškrtnutí políčka "K" u příslušné daně.

Pokladny, které spravujeme dálkově v rámci měsíčního paušálu mají vše již nastaveno a zaktualizováno od technika a není nutné cokoliv řešit.

Více informací o změnách v jednotlivých verzích a další změny naleneznete vždy na stránce Historie aktualizací systému. Případné dotazy Vám vždy ochotně zodpoví náš zákaznický servis.

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:10


Registrace, přihlášení a správa EET údajů na serverech MySOFT.cz

Námi provozovaný EET server, který zprostředkovává komunikaci mezi Finanční správou a Vaší pokladnou se starším opračním systémem (XP) již standardně nenabízíme.

Na zvláštní přání Však zákazníkům i na těchto systémech v nutných případech vyhovíme.

Registraci a správu údajů si již ale neprovádí zákazník sám (málokterý to uměl), ale provádí ji náš technik. V každém takovém případě kontaktujte naši zákaznickou podporu.

Stávající zákazníci, kteří daný EET server ještě využívají by si měli především hlídat datum platnosti osobního certifikátu (ČÍSLO.p12), jelikož není v našich silách toto ohlídat. Už proto doporučujeme upgrade operačního systému na vyšší a o nastavení komunikace pokladny přímo s Finanční správou.

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:12


Zvláštní režim EET - jak správně vyplnit formulář

Od února 2020 mohou podnikatelé žádat o evidenci v off-line (zvláštním) režimu. Oficiální formulář zveřejnilo Ministerstvo financí až na přelomu ledna a února. Podívejte se, jak formulář vypadá, jak ho správně vyplnit a co s ním potom dál.

Každý podnikatel, který chce od 1. května 2020 evidovat papírově v off-line režimu, o to musí požádat na svém finanční úřadu a získat povolení. Žádost můžete podat:

  • přes oficiální formulář
  • nebo ve vlastním dokumentu, který si sami vytvoříte a kde doložíte splnění podmínek a sepíšete informace o provozovnách.

Je na vás, jestli zajdete se žádostí osobně na finanční úřad, nebo ji pošlete poštou či přes datovou schránku.

Oficiální žádost o EET: jak ji získáte
Formulář si stáhněte na webu etrzby.cz – klikněte na dokument Žádost o povolení – zvláštní režim. Spustí se stahování formuláře s příponou DOCX. Abyste ho mohli otevřít a vyplnit, potřebujete textový editor jako například Word.

 Co vyplníte v první části formuláře
V hlavičce formuláře vyplňte celé jméno a kontaktní údaje – adresu, telefon, e-mail, IČ a DIČ. Dále vyplňte:

kraj do kolonky „Finančnímu úřadu pro:”
a město, kde podáváte žádost, do kolonky „Územnímu pracovišti v, ve, pro:”.
Pak následuje text žádosti o off-line EET. Pod ním vyberte a křížkem označte ze dvou variantu tu, která je pro vás platná. Většiny podnikatelů se týká první varianta.

Druhou variantu zaškrtněte v případě, že jste ze sektoru zdravotnictví. 
V další části doložte, že splňujete tyto podmínky off-line EET:

Máte maximálně dva zaměstnance,
výše tržeb za čtyři předchozí čtvrtletí nepřekročila 600 tisíc Kč
a odhad tržeb za následujících 12 měsíců nepřekračuje 600 tisíc Kč.
Do první kolonky vyplňte počet zaměstnanců a do dalších tržby a odhad tržeb. 
Poslední podmínkou je, že nesmíte být plátcem DPH. To si na úřadě ověří sami.

 Doplňte vhodné přílohy
V další části formuláře vyjmenujte přílohy, které k žádosti přikládáte. V nich prokažte počet zaměstnanců a příjmy. 

Přímo ve formuláři najdete také doporučení, které dokumenty přiložit. Jsou to například:

podklady pro pojištění, které dokazují počet zaměstnanců,
a výpisy z účetnictví pro doložení příjmů.
Pokud žádné zaměstnance nemáte, v žádosti to nedokládáte. 

Zároveň v přílohách nedokládáte ani odhadované příjmy – ty skutečně jen odhadnete třeba na základě toho, že se příští rok chystáte:

na mateřskou dovolenou, 
přibrat zaměstnance 
nebo začnete jezdit na trhy.
V kolonce pro kvalifikovaný odhad tedy vyplňte například:

počet provozoven a otevírací dobu,
přibližný počet zákazníků denně,
průměrnou výši tržby 
a výpočet celkové částky všech tržeb spadajících do EET.
Platí, že se jedná o odhad. Může se stát i to, že limit tržeb 600 tisíc Kč na rok překonáte – v tom případě vám finanční úřad odebere povolení k EET ve zjednodušeném režimu a budete muset požádat o autentizační údaje pro běžný režim.

 Oznamte podrobnosti o vašich provozovnách
Off-line EET je i pro podnikatele, kteří už mají povinnost EET a od května jen chtějí přejít z běžného do zvláštního režimu. V tom případě vyplňte v žádosti číslo vaší stávající provozovny. Najdete ho v aplikaci EET na Daňovém portálu.

Pokud jste řemeslník a chodíte za klienty, zvolte stálou provozovnu a zadejte adresu svého sídla.
Pokud spadáte do 3. a 4. vlny a s EET tudíž začínáte, vyplňte do formuláře podrobnosti o provozovně:

typ (stálá pro stabilní kamennou provozovnu a pro řemeslníky, mobilní pro trhovce, virtuální pro on-line obchody),
lokalizační údaj (adresa provozovny nebo e-shopu, v případě mobilní provozovny je identifikátorem  např. SPZ auta, kterým jezdíte),
převažující činnost (např. prodej sazenic)
a doplňující údaje.
Doplňující údaje využijete třeba při sezonním stánkovém prodeji. Pokud chodíte se stánkem na trhy od března do října, napište to do této kolonky.

Pokud máte více provozoven, vyplňte údaje o každé z nich. Ve formuláři najdete tabulky pro tři provozovny. Není to ale povinný limit – pokud máte provozoven více, zkopírujte si tabulku (označte ji, zadejte CTRL + C, přesuňte kurzor pod tabulku a dejte CTRL + V) a vložte jich do dokumentu tolik, kolik potřebujete.

Zaškrtněte typ provozovny a vyplňte související údaje.  
Na závěr odhadněte počet účtenek
Aby vám vydali účtenkové bločky, které potřebujete, odhadněte počet tržeb v následujících 12 měsících. 

Odhadem se nestresujte – pokud vám budou bločky docházet, můžete si na finanční úřad zajít kdykoliv dříve pro nové.

Zde vidíte příklad výpočtu potřebného množství účtenek. 
Nezapomeňte, že úřad nezajímá, kolik účtenek plánujete vystavit, ale kolik účtenkových bločků budete potřebovat. V jednom bloku je 100 účtenek. Takže počet účtenek vždy přepočítejte na počet bločků.

 Kde hledat pomoc s vyplňováním
Na webu finanční správy najdete i tři varianty vyplněných žádostí pro:

  • kadeřnici
  • košíkářku
  • do maloobchodu

Vzorovými formuláři se při vyplňování inspirujte, ať to zvládnete co nejrychleji a bez zádrhelů.

 Co se bude dít na úřadě
Pokud chcete od 1. května 2020 evidovat ve zvláštním režimu, podejte žádost nejpozději do konce března. Úředníci totiž mají na její schválení lhůtu 30 dní. Pokud by vám nestihli vydat povolení před začátkem května, musíte evidovat on-line až do vydání povolení, nebo nesmíte mít tržby spadající do EET.

Žádost doručte na finanční úřad. Poté vám začne běžet 30denní lhůta. Až úředníci vaši žádost vyřídí, zavolají vám nebo vám napíší, ať si přijdete pro rozhodnutí o papírovém EET i pro bločky. Pak můžete rovnou začít evidovat. Nepotřebujete autentizační údaje ani certifikát.

 Pro koho se hodí off-line EET
Off-line EET je hodně administrativně náročné – žádostí to začíná. Každé čtvrtletí pak musíte podávat takzvané oznámení o tržbách evidovaných ve zvláštním režimu. Do něj vyplňujete údaje o každé tržbě. 

Kromě toho musíte každou účtenku ručně vypsat, takže v provozech, kde se tvoří fronty, off-line EET nevyužijí. 

Přečtěte si podrobnosti o off-line režimu a podívejte se, jak vypadají papírové účtenky. 

 Alternativy zvláštního režimu 
Pokud nechcete trávit spoustu času ručním přepisováním veškerých tržeb do evidenčního formuláře pro finanční úřad, využijte běžný režim. V něm odesíláte data on-line na finanční úřad a žádné formuláře vyplňovat nemusíte.

Běžná pokladna (1990Kč ročně), nebo systém pro Bary a Restaurace (verze od 1495Kč do 2590Kč ročně) vše vyřídí za Vás online, bez starostí a to i v OFFLINE režimu, kdy stačí OFFLINE účtenky dodatečně odeslat, až budete na síti. Běžně na to máte 48 hodin, pokud máte povoleno, tak až 5 dní. 

Pokud nechcete evidovat na mobilu, zvolte cenově dostupnou EET pokladnu Pokladníček. Patří k nejprodávanějším pokladnám před startem posledních vln EET. Stojí jen 299Kč ročně a můžete ji provozovat třeba na notebooku, nebo tabletu.

Nevnucujeme Vám žádné drahé zařízení, nebo předražené klumpy tablety (jako třeba O2). Použijete třeba Váš starý notebook, nebo jakékoliv zařízení s Windows. Na pokladně tak ušetříte tolik cenné finance. Vždy je ale potřeba pořídit tiskárnu na účtenky (levné bluetooth tiskárny seženete již od cca 1500Kč).

Vzorovou účtenku pro evidenci tržeb ve zvláštním režimu naleznete zde.

Tiskopisy:

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:25


SimpleCast

Kde mohu program, nebo službu objednat?

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 16:39


Přidání streamu do SimpleCastu

  1. Spusťte SimpleCast
  2. Klikněte na tlačítko Encoders
  3. Klikněte na ikonku "+"
  4. Zvolte první položku "MP3and mp3PRO" a klikněte na OK
  5. Zvolte požadovanou kvalitu vysílání (32kbps, 64kbps,...)
  6. Zaškrtněte (povolte) Políčka: "Auto start Encoder after", dále "Auto reconnect encoder after" - ostatní ponechte
  7. Přepněte na záložku "Server Details"
  8. Zaškrtněte kolečko "IceCast"
  9. Zaškrtněte kolečko "IceCast 2"
  10. Do server IP zadejte přiřazený server
  11. Do portu zadejte přiřazený port
  12. Do Mount zadejte přiřazený kanál
  13. V pravé sekci Station Details vyplňte údaje rádia tak, jak je chcete automaticky prezentovat na veřejných katalozích rádií - pod těmito údaji budete po celém světě nabízeni k poslechu

Chcete-li online vidět, kolik Vás poslouchá zrovna posluchačů (součet všech portů), pak údaje stejně nastavte v položce Statistics z hlavního okna.

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2021-01-30 15:53


Pokladna a Sklad

Jak Přidat / naskladnit zboží?

V systému Pokladna a Sklad se přidává, nebo naskladňuje velice snadno.

Přidání nového zboží

  • V hlavním panelu klikněte na modré tlačítko SKLAD
  • Přepněte nahoře záložku na Skladové Karty
  • V políčku EAN/PLU zadejte, nebo čtečkou pípněte kód zboží (lze data i vlastní označení - pouze čísla a písmena, bez diakritiky), kliknutím na zelené tlačítko Přidat se daný produktový kód založí a můžete s ním pracovat dle postupu níže
  • Nezapomeňte následně zboží přiřadit některé z prodejních kategorií, aby bylo vidět i při ručním klikání. Pro prodej čtečkou je připraveno rovnou. Postup je ve videu níže.

Naskladnění

Máte-li již v systému zboží a chcete pouze přiskladnit nový stav, je to velice jednoduché. Stačí dodržet následující postup:

  • V hlavním panelu kliknete na modré tlačítko SKLAD
  • Nyní můžete buď přes levý sloupec Kategorie a následně ve středové části Přiřazeného zboží nalézt požadované zboží, nebo můžete v horní záložce přímo přepnout na Skladové karty, kde lze nalézt zboží třeba i pomocí čtečky čárového kódu. Pokud jste ponechali záložku Nastavení kategorií, tak na vybraném zboží buď klikněte dvakrát myší, nebo dotykovou obrazovkou zvolte oranžové tlačítko Upravit. Ve Skladových kartách nemusíte už dále nic dalšího klikat, protože vybráním zboží, nebo jeho pípnutím čtečkou rovnou pracujete s jeho skladovou kartou.
  • Změnu stavu na aktuální (po nákupu a inventuře), nebo přidáním (přičtením) koupené hodnoty proveďter v položkce Skladem.

VIDEO - postup pro přidání zboží a následné přiřazení prodejní kategorii

Autor: HelpDesk MySOFT.cz
Aktualizováno: 2023-01-09 12:18